REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PARTSCENTER.PL

dotyczący zawierania z konsumentami na odległość umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług obowiązujący od dnia 15 maja 2020.
  1. 1. INFORMACJE KONTAKTOWE Z WŁAŚCICIELEM SKLEPU
    1. 1.1. Niniejszy Regulamin został sporządzony i jest stosowany przez firmę Merall Group, Allee 1A, 6210 Sursee, vat no:CHE-452.978.766, będącą właścicielem sklepu internetowego PartsCenter.pl.
      1.2. Użytkownik oraz każda inna osoba może komunikować się z Usługodawcą przy wykorzystaniu następujących danych kontaktowych:
      1. a) adres poczty elektronicznej: partscenter@merallgroup.pl,
      2. b) serwis internetowy: Formularz kontaktowy,
      3. c) telefon: +48 794 531 996,
    2. 1.3. W zakresie, w jakim niniejszy Regulamin reguluje świadczenie usług drogą elektroniczną, jest on regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    3. 1.4. Każdy może nieodpłatnie zapoznać się z treścią Regulaminu.
  2. 2. DEFINICJE
    2.1. W Regulaminie pisane od wielkiej litery pojęcia będą miały następujące znaczenie:
    1. „Cena” – oznacza stosowaną przez Usługodawcę cenę danego Towaru brutto, umieszczoną w ramach Serwisu obok informacji o Towarze (tj. cenę Towaru, za jaką Użytkownik może kupić Towar od Usługodawcy). Cena nie uwzględnia Kosztów Dostawy Towaru. Cena wyrażona jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (VAT). 
    2. „Dzień Roboczy” – oznacza dzień od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Polski.
    3. „Infolinia” – oznacza wykorzystywane przez Usługodawcę i działające centrum obsługi telefonicznej, obejmujące zespół ludzi wraz z infrastrukturą techniczną. Użytkownik może połączyć się z Infolinią, dzwoniąc na następujący numer telefonu: +48 794 531 896.
    4. „Opinia Produktu” – oznacza informacje (wypowiedzi) wprowadzane przez Użytkownika do Systemu Informatycznego, przy wykorzystaniu funkcji Serwisu. Po akceptacji przez Usługodawcę, Opinia Produktu zamieszczana jest w Serwisie pod Towarem, którego dotyczy, w sekcji „Opinie”.
    5. „Konsument” – oznacza konsumenta w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2017.459 tj. ze zm.).
    6. „Konto Użytkownika” – oznacza część Serwisu, pozwalającą na korzystanie z funkcji opisanych w pkt. 3.1.2 Regulaminu przez Użytkownika Zarejestrowanego.
    7. „Koszty Dostawy” – oznacza opłatę za dostawę Towaru(ów) będących przedmiotem danej Umowy Sprzedaży. Koszty Dostawy wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT). Koszty Dostawy zależą od sposobu dostarczenia Towaru wybranego przez Użytkownika.
    8. „Koszyk” – oznacza funkcję Serwisu wykorzystywaną w celu wyboru przez Użytkownika Towaru (w tym tworzenia listy Towarów oraz usuwania i dodawania Towarów na utworzonej liście) w ramach procedury składania Zamówienia (zawierania Umowy Sprzedaży).
    9. „Polityka Prywatności” – odrębny od Regulaminu dokument Usługodawcy określający warunki przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika (w tym cel i zakres przetwarzania) oraz zawierający opis wykorzystywania przez Serwis plików cookies (tzw. „ciasteczek”). Polityka prywatności dostępna jest pod adresem https://partscenter.pl/content/2-polityka-prywatnosci
    10. „Regulamin” – oznacza niniejszy Regulamin sporządzony i stosowany przez Usługodawcę.
    11. „Serwis” – oznacza funkcjonujący w oparciu o System Informatyczny serwis internetowy, posiadający w szczególności funkcjonalność sklepu internetowego, zarządzany i udostępniony w Internecie pod adresem domenowym: https://partscenter.pl.
    12. „System Informatyczny” – oznacza system teleinformatyczny Usługodawcy wykorzystywany do świadczenia Usług, obejmujący w szczególności interfejsy graficzne Serwisu.
    13. „Towar” – oznacza rzecz ruchomą prezentowaną w ramach Serwisu (np. części zamienne do pojazdów, klocki hamulcowe), która może stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży. Przez Towar rozumie się wyłącznie rzecz prezentowaną w ramach Serwisu, która opatrzona została informacją „dostępne”. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że prezentowane w Serwisie rzeczy, które zostały opatrzone terminem „niedostępne” „na zamówienie” lub których nie można dodać do Koszyka (zablokowana została opcja dodawania do Koszyka), nie stanowią Towarów w rozumieniu Regulaminu.
    14. „Umowa o świadczenie Usług” – oznacza umowę o świadczenie Usług, zawartą przez Usługodawcę z Użytkownikiem na zasadach opisanych w Regulaminie. W przypadku Umowy o świadczenie Usług zawieranej przez Usługodawcę z Użytkownikiem będącym Konsumentem Umowa o świadczenie Usług ma charakter umowy zawieranej na odległość w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta.
    15. „Umowa Sprzedaży” – oznacza umowę sprzedaży Towaru zawartą pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem przy wykorzystaniu Serwisu, w sposób opisany w Regulaminie.
    16. „Usługa” – oznacza usługę świadczoną przez Usługodawcę przy wykorzystaniu Systemu Informatycznego.
    17. „Usługodawca” – oznacza firmę MerallGroup, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, posiadającą pocztę elektroniczną partscenter@merallgroup.pl oraz serwis internetowy https://partscenter.pl/.
    18. „Ustawa o Prawach Konsumenta” – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j.)
    19. „Użytkownik” – oznacza podmiot, który zgodnie z przepisami prawa zdolny jest do zawarcia Umowy o świadczenie Usług; podmiot, który korzysta w jakikolwiek sposób z Serwisu, a w szczególności podmiot wyświetlający (odwiedzający) powszechnie dostępne strony Serwisu albo podmiot, który zawarł Umowę Sprzedaży. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, iż pod pojęciem „Użytkownika” rozumie się w szczególności osobę, która zawarła z Usługodawcą Umowę Sprzedaży lub Umowę o świadczenie Usługi. Pojęcie „Użytkownika” obejmuje również „Użytkownika Zarejestrowanego”.
    20. „Użytkownik Zarejestrowany” – oznacza Użytkownika, który zarejestrował się w Serwisie zgodnie z postanowieniami pkt. 6 niniejszego Regulaminu dla potrzeb korzystania z Usługi Serwisu (tj. zawarła z Usługodawcą umowę o świadczenie drogą elektroniczną Usługi Serwisu).
    21. „Zamówienie” – oznacza zamówienie składane przez Użytkownika przy wykorzystaniu Serwisu, na Towary dostępne w Serwisie. W treści Zamówienia wskazana zostaje Cena (w przypadku zamawiania większej ilości Towarów również łączna Cena za wszystkie Towary), miejsce dostawy Towarów oraz dane Użytkownika. Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru (ów) wskazanych w treści Zamówienia, za Cenę wskazaną w Zamówieniu, na warunkach określonych w Zamówieniu oraz Regulaminie.
  3. 3. POSTANOWIENIA OGÓLNE (RODZAJ I ZAKRES USŁUG)
    1. Usługodawca świadczy w ramach Serwisu następujące Usługi:
      1. Usługę WWW – usługę polegającą na udostępnianiu na indywidualne żądanie Użytkownika danych i informacji umieszczonych na powszechnie dostępnych stronach Serwisu, poprzez wyświetlanie strony Serwisu o określonym adresie URL oraz możliwości wprowadzania Komentarzy i wykorzystania mechanizmów informatycznych Serwisu (funkcji Serwisu). Usługa WWW obejmuje w szczególności:
        możliwość wyszukiwania i przeglądania powszechnie dostępnych podstron Serwisu (tj. podstron Serwisu, do których dostęp nie wymaga rejestracji i logowania),
        możliwość zapoznania się z opisem i zdjęciami Towarów zamieszczonymi na powszechnie dostępnych podstronach Serwisu,
        udostępnienie mechanizmów informatycznych Serwisu służących do składania Zamówień (elektronicznych formularzy itp.),
        możliwość przeglądania Opinii Produktu zamieszczonych w ramach Serwisu,
      2. Usługę Serwisu – usługę polegającą na udostępnieniu Użytkownikowi Zarejestrowanemu zasobów Systemu Informatycznego w celu:
        utrzymania Konta Użytkownika,
        zapewnienia Użytkownikowi Zarejestrowanemu przy wykorzystaniu Systemu Informatycznego możliwości:
        zachowania swoich danych teleadresowych,
        zachowania swoich danych o posiadanym pojeździe,
        zmiany hasła autoryzującego dostęp do Konta Użytkownika,
        dostępu do historii swoich zamówień, reklamacji, zwrotów.
    2. Usługa WWW dostępna jest dla wszystkich Użytkowników, bez konieczności rejestracji w Serwisie. Każdy Użytkownik może przeglądać i przeszukiwać powszechnie dostępne strony Serwisu.
    3. Umowa o świadczenie Usługi WWW zostaje zawarta na czas nieoznaczony w chwili skutecznego wywołania przez Użytkownika w oknie przeglądarki adresu URL którejkolwiek z powszechnie dostępnych stron Serwisu lub skorzystania przez Użytkownika z przekierowania (hiperłącza) prowadzącego do którejkolwiek z powszechnie dostępnych stron Serwisu (tj. wejścia do Serwisu). Umowa o świadczenie Usługi WWW zostaje rozwiązana w chwili opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.
    4. Usługa Serwisu świadczona jest wyłącznie dla Użytkowników Zarejestrowanych. Korzystanie z Usługi Serwisu możliwe jest wyłącznie po zarejestrowaniu i zalogowaniu się Użytkownika Zarejestrowanego do Serwisu.
    5. Usługi świadczone są bez konieczności uiszczania przez Użytkownika jakichkolwiek opłat na rzecz Usługodawcy. Użytkownik ponosi koszty połączenia i korzystania z sieci Internet, zgodnie z treścią umowy łączącej Użytkownika z jego operatorem telekomunikacyjnym (dostawcą Internetu).
    6. Umowy o świadczenia poszczególnych Usług oraz Umowy Sprzedaży mogą zostać zawarte wyłącznie w języku polskim
    7. Usługodawca informuje, że nie pobiera od Użytkowników kaucji, ani nie żąda udzielenia innych gwarancji finansowych.
    8. W ramach korzystania z Usługi WWW Użytkownik może przesyłać przy wykorzystaniu funkcji Serwisu (formularza znajdującego się pod opisem danego Towaru, w sekcji „Opinie”) Opinie Produktu dotyczące danego Towaru. Opinie przesłane przez Użytkownika podlegają weryfikacji (moderacji) przez Usługodawcę. W przypadku akceptacji danej Opinii Produktu przez Usługodawcę zostanie on zamieszczony w ramach Serwisu, pod opisem Towaru (w sekcji „Opinie”), pod którym znajduje się formularz wykorzystany przez Użytkownika do przesłania Komentarza.
    9. Opinia Produktu zamieszczona w Serwisie zostanie oznaczona identyfikatorem Użytkownika.
  4. 4. ZAKAZ WPROWADZANIA TREŚCI BEZPRAWNYCH
    1. W związku z korzystaniem z Usług Użytkownik nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym, a w szczególności treści:
      1. naruszających prawa innych osób, w szczególności majątkowe lub osobiste prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa, prawa własności przemysłowej, a także dobra osobiste innych osób,
      2. popierających lub głoszących radykalne postawy społeczne, w szczególności wszelkiego rodzaju dyskryminację ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne lub społeczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną,
      3. nawołujących do popełnienia przestępstwa,
      4. naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
    2. Użytkownik, który uzyska wiadomość, że jakakolwiek treść udostępniona w Serwisie jest niezgodna z prawem lub Regulaminem, może zgłosić ten fakt Usługodawcy, w szczególności przesyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej: partscenter@merallgroup.pl.
    3. W przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze treści udostępnianych przez Użytkownika, Usługodawca jest uprawniony do uniemożliwienia dostępu do tych treści.
    4. Użytkownik nie może korzystać z Serwisu oraz Usług w sposób powodujący zakłócenie funkcjonowania Systemu Informatycznego lub jakiegokolwiek jego elementu.
  5. 5. WARUNKI TECHNICZNE I RYZYKA
    1. Korzystanie z Usług, w tym korzystanie z Serwisu możliwe jest pod warunkiem podłączenia do Internetu oraz dysponowania przez Użytkownika systemem teleinformatycznym spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
      1. poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 8.0, Firefox w wersji minimum 26, Chrome w wersji minimum 27 lub Mac OS X Safari w wersji 8.0.,
      2. urządzenie Użytkownika powinno mieć włączoną opcję akceptacji plików cookies oraz musi aktywny interpretator języka JavaScript,
      3. urządzenie Użytkownika powinno mieć włączoną opcję obsługi okien wyskakujących (pop up),
      4. urządzenie Użytkownika powinno mieć zainstalowany system operacyjny Microsoft Windows XP, 7, Vista lub nowsze,
      5. Użytkownik powinien mieć aktywne konto poczty elektronicznej.
    2. Usługodawca informuje, iż w przypadku niespełnienia przez Użytkownika powyżej opisanych minimalnych wymagań technicznych skorzystania z Usług może okazać się niemożliwe, utrudnione lub Serwis może nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
    3. Informacje o plikach cookies używanych w Serwisie znajdują się w Polityce Prywatności.
    4. W celu weryfikacji zawarcia Umowy o świadczenie Usług oraz Umowy Sprzedaży, dane przechowywane są w bazie danych na serwerach Usługodawcy wraz z informacją o akceptacji Regulaminu
    5. Usługodawca stosuje następujące metody i środki techniczne służące wykrywaniu błędów we wprowadzanych danych w ramach rejestracji w Serwisie, składania Zamówień oraz przesyłania formularza kontaktowego:
      1. weryfikacja poprawności wprowadzonych danych,
      2. mechanizm autokompletacji danych,
      3. mechanizm dwukrotnego wpisywania hasła,
      4. metoda potwierdzania poprawności wprowadzonych danych i zamówień.
    6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Użytkownikowi treści zawartej Umowy o świadczenie Usług oraz poszczególnych Umów Sprzedaży następuje przez:
      1. Prezentację treści umowy w Serwisie pod adresem: https://partscenter.pl/content/3-regulamin,
      2. weryfikację zapoznania się przez Użytkownika z Regulaminem,
    7. Usługodawca informuje, iż korzystanie z Usług wiąże się z ryzykiem i zagrożeniem możliwości odnalezienia słabości systemu kryptograficznego i złamania zabezpieczonego systemu teleinformatycznego w celu pozyskania danych osobowych lub innych informacji.
  6. 6. REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA
      1. Serwis umożliwia rejestrację Użytkownika przy wykorzystaniu dwóch sposobów (procedur) rejestracji w Serwisie:
        1. procedury podstawowej;
        2. procedury uproszczonej, znajdującej zastosowanie w przypadku rejestracji w Serwisie przez Użytkownika, który uprzednio złożył Zamówienie i wszedł na podstronę Serwisu, do której link (odnośnik) został zamieszczony w przesłanej mu przez Usługodawcę poczcie elektronicznej („potwierdzeniu Zamówienia”).
      2. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo, a późniejsze składanie Zamówień dokonuje się po zalogowaniu w Serwisie do Konta Użytkownika poprzez podanie adresu poczty elektronicznej i hasła.
      3. Użytkownik ma dostęp do swojego Konta Użytkownika za pomocą podanego przez niego w ramach rejestracji (a w przypadku procedury uproszczonej przy składaniu Zamówienia) identyfikatora (adresu poczty elektronicznej) oraz hasła. Użytkownik Zarejestrowany może dokonać zmiany loginu lub hasła dostępu do Konta Użytkownika.
      1. Osoba:
        1. dokonująca rejestracji Użytkownika niebędącego osobą fizyczną w Procedurze podstawowej lub Procedurze uproszczonej lub
        2. składająca Zamówienie bez procedury rejestracji Użytkownika, w imieniu przedsiębiorcy

    - składa oświadczenie pod rygorem skutków prawnych, że jest osobą uprawnioną do działania w imieniu przedsiębiorcy bądź jako przedsiębiorca samodzielnie, bądź jako jego pełnomocnik, prokurent, bądź jako wspólnik spółki osobowej lub organ spółki kapitałowej lub innej osoby prawnej. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za nieprawdziwość oświadczenia oraz z tytułu powstania szkody w majątku Usługodawcy wywołanej działaniem Użytkownika.

  7. 7. OKRES OBOWIĄZYWANIA I ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI SERWISU
    1. Umowa o świadczenie Usługi Serwisu zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
    2. Użytkownik Zarejestrowany może:
      1. w każdym momencie rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi Serwisu, składając Usługodawcy oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy bez konieczności podania przyczyny,
      2. złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy w szczególności poprzez przesłanie oświadczenia pocztą elektroniczną na następujący adres poczty elektronicznej Usługodawcy: partscenter@merallgroup.pl.
    3. Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Serwisu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących ważnych powodów:
      1. naruszenia przez Użytkownika Zarejestrowanego postanowienia Regulaminu,
      2. naruszenia przez Użytkownika Zarejestrowanego, w związku z korzystaniem z Usług Serwisu, przepisu prawa lub praw innych osób.
    4. Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Serwisu z zachowaniem 7-dniowego (siedmiodniowego) terminu wypowiedzenia w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących ważnych powodów:
      1. stwierdzenia przez Usługodawcę, że Użytkownik Zarejestrowany korzysta z Serwisu w sposób naruszający dobre obyczaje,
      2. stwierdzenia przez Usługodawcę, że Użytkownik Zarejestrowany wykorzystuje Usługi w sposób sprzeczny z założeniami, celami lub zakresem działalności Serwisu,
      3. stwierdzenia przez Usługodawcę, że Użytkownik Zarejestrowany prowadzi działania naruszające lub zagrażające bezpieczeństwu Systemu Informatycznego,
      4. likwidacji Serwisu lub też zaprzestania działania lub zmiany zakresu działania Serwisu.
    5. Wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi Serwisu przez Usługodawcę następuje poprzez wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy na adres poczty elektronicznej Użytkownika Zarejestrowanego wskazany w Koncie Użytkownika (tj. podany przy rejestracji lub zmieniony przez Użytkownika Zarejestrowanego po rejestracji) lub złożenia oświadczenia Użytkownikowi w dowolny inny sposób.
    6. Konto Użytkownika aktywne jest do chwili jego usunięcia w związku z odstąpieniem (w przypadku Konsumenta) albo wypowiedzeniem przez Użytkownika Umowy o świadczenie Usługi Serwisu, przy czym Konto Użytkownika będzie aktywne do czasu zakończenia realizacji wszystkich będących w toku Zamówień lub Usług.
    7. Na żądanie Użytkownika Usługodawca może przekazać Użytkownikowi dane przechowywane w ramach Konta Użytkownika. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zachowania danych przechowywanych w ramach Konta Użytkownika w celu zabezpieczenia praw i ewentualnych roszczeń.
  8. 8. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
    1. Złożenie Zamówienia oraz zawarcie Umowy Sprzedaży nie wymaga rejestracji w Serwisie.
    2. Użytkownik może składać Zamówienia przy wykorzystaniu Serwisu o dowolnej porze dnia, przez 7 dni w tygodniu.
    3. Przedstawione przez Usługodawcę w ramach Serwisu informacje o Towarach stanowią złożone przez Usługodawcę zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży Towaru w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
    4. Użytkownik powinien wyrazić zgodę na treść Regulaminu poprzez oznaczenie odpowiedniego pola. Niewyrażenie przez Użytkownika zgody na treść Regulaminu uniemożliwia złożenie Zamówienia,
    5. Wyświetlenie na podstronie Serwisu potwierdzenia otrzymania Zamówienia nie prowadzi jeszcze do zawarcia Umowy Sprzedaży (nie stanowi przyjęcia oferty złożonej przez Użytkownika). Po otrzymaniu Zamówienia, Usługodawca niezwłocznie zweryfikuje, czy możliwa jest jego realizacja.
    6. W trakcie dokonywania Zamówienia, Użytkownik może wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji o statusie jego Zamówienia poprzez wiadomości SMS wysyłane na podany przez niego numer telefonu.
    7. Usługodawca nie prowadzi w ramach Serwisu sprzedaży hurtowej Towarów. W ramach jednego Zamówienia Użytkownik nie może zamówić więcej niż 20 sztuk tego samego Towaru.
  9. 9. MIEJSCE I ZASADY DOSTAWY TOWARU
    1. Usługodawca dostarcza Towar wyłącznie na terytorium Polski.
    2. Użytkownik, składając Zamówienie, może wybrać jeden z następujących sposób dostarczenia i odbioru Towaru:
      1. dostarczenie Towaru przez kuriera/pocztę (w zależności od wybranego przez użytkownika operatora logistycznego) pod wskazany przez Użytkownika przy składaniu Zamówienia adres na terytorium Polski
      2. odbiór osobisty w siedzibie firmy, o ile taka forma odbioru jest dostępna przy składaniu zamówienia.
    3. Użytkownik może wybrać wyłącznie jeden sposób dostarczenia Towarów stanowiących przedmiot danej Umowy Sprzedaży.
  10. 10. CENA, KOSZTY DOSTAWY
    1. Z tytułu wykonania Umowy Sprzedaży (Zamówienia) Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty Usługodawcy wynagrodzenia obejmującego Cenę wszystkich Towarów stanowiących przedmiot danej Umowy Sprzedaży oraz Koszty Dostawy.
    2. Cena Towaru nie zawiera Kosztów Dostawy, których wysokość zależy od wybranego przez Użytkownika sposobu dostawy Towarów.
    3. Koszty Dostawy wskazane zostały w ramach Serwisu na podstronie pod adresem https://partscenter.pl/content/1-metody-dostawy lub bezpośrednio na karcie Towaru.
    4. Użytkownik musi dokonać zapłaty przy wyborze jednego („tego samego”) sposobu płatności:
      1. jeżeli kupuje wyłącznie jeden Towar – Użytkownik może wybrać tylko jeden sposób płatności dotyczący całości Ceny danego Towary oraz Kosztów Dostawy,
      2. jeżeli kupuje więcej niż jeden Towar – Użytkownik może wybrać tylko jeden sposób płatności dotyczący całości Ceny wszystkich kupowanych Towarów oraz Kosztów Dostawy.
  11. 11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY („ZWROTU TOWARU”) I UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
    1. Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
    2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się z chwilą objęcia Towaru w posiadanie przez Użytkownika lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Użytkownik musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży między innymi w następujący sposób:
      1. na piśmie, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na adres Usługodawcy, lub składając pismo na niniejszy adres mailowy: partscenter@merallgroup.pl,
    4. Użytkownik będący Konsumentem może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Usługodawca udostępnia wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży który doręczany jest do każdego zamówienia.
    5. W przypadku złożenia przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży pocztą elektroniczną Usługodawca niezwłocznie prześle Użytkownikowi pocztą elektroniczną potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
    6. W przypadku odstąpienia Użytkownika od Umowy Sprzedaży Umowę taką uważa się za niezawartą.
    7. Użytkownik, który odstąpił od Umowy Sprzedaży, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w 14 dni od dnia odstąpienia Użytkownika od Umowy Sprzedaży, do zwrotu Towaru Usługodawcy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie Towaru Usługodawcy przed jego upływem. 
    8. Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym koszty odesłania Towaru.
    9. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Użytkownika, Usługodawca zwróci Użytkownikowi wszystkie otrzymane od Użytkownika płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Użytkownika sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w 14 dni od dnia otrzymania od Użytkownika odesłanego zamówienia.
    10. Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, który został użyty przez Użytkownika do zapłaty za Towar, chyba że Użytkownik wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności, który nie będzie wiązał się z żadnymi kosztami po stronie Usługodawcy.
    11. Jeżeli Użytkownik wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Użytkownikowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, przewyższających najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę.
    12. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Usługodawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    13. Użytkownik odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Dotyczy to również opakowania, o ile zakupiony przez Użytkownika Towar był w takie wyposażony.
    14. Usługodawca informuje, że Użytkownikowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, w której:
      1. przedmiotem świadczenia jest rzecz (Towar) dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
      2. przedmiotem świadczenia są rzeczy (Towary), które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
      3. przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    15. Nie jest możliwy zwrot częściowy zamówienia, lub rzeczy stanowiącej element całości, np. zestawu czy kompletu.
    16. Zwrócone mogą być jedynie Towary nieużywane, nieuszkodzone, nienoszące jakichkolwiek śladów użycia/zużycia i kompletne, z dodatkowym wyposażeniem, o ile było dołączone do Towaru.
    17. Usługodawca odmówi przyjęcia zwrotu Towarów dokonanego przez Użytkownika w przypadku naruszenia zasad dotyczących zwrotu.
    18. Usługodawca nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
    19. Zwrotowi nie podlegają:
      1. części elektryczne i elektroniczne, z tym jednak zastrzeżeniem, że sytuacjach indywidualnych Usługodawca może przyjąć taki zwrot, jeżeli jest oczywiste i widoczne gołym okiem, tj. bez konieczności badania technicznego, że część nie jest uszkodzona, nie była używana a jej wartość rynkowa nie uległa zmniejszeniu. Kryterium oceny może stanowić także stan opakowania i folii zabezpieczającej, w którą opakowany jest Towar,
      2. Towary dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
      3. Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
      4. nagrania dźwiękowe lub wizualne, programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
      5. inne Towary, w przypadku których w zamieszczonej w Serwisie karcie produktu wskazano, iż nie podlegają one zwrotowi.
  12. 12. WADY FIZYCZNE I PRAWNE TOWARÓW (RĘKOJMIA) / REKLAMACJE TOWARÓW
    1. Wszystkie Towary sprzedawane przez Usługodawcę przy wykorzystaniu Serwisu są wolne od wad prawnych oraz zostały zgodnie z prawem wprowadzone do obrotu.
    2. Usługodawca informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży zobowiązany jest do dostarczenia Użytkownikowi Towaru bez wad.
    3. Usługodawca informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży Usługodawca jako sprzedawca odpowiada względem Użytkownika z tytułu wad fizycznych i prawnych Towaru (odpowiedzialność z tytułu rękojmi).
    4. Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej Towaru, w szczególności w przypadku skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi. Reklamacja może zostać złożona Usługodawcy w dowolny sposób. W reklamacji powinny być zawarte dane identyfikujące Konsumenta, takie jak jego imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny. Reklamacja powinna zawierać również wskazanie, na czym polega wada Towaru, a także żądanie, tj. preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji.
    5. Użytkownik wraz z reklamacją powinien dostarczyć lub odesłać reklamowany Towar, chyba że ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania, dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione. W takiej sytuacji Użytkownik ma obowiązek udostępnienia Towaru Usługodawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje.
    6. Usługodawca udostępnia Użytkownikowi przykładowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu rękojmi pod adresem https://partscenter.pl/content/3-regulamin. Skorzystanie z tego formularza jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Użytkownika. Jednocześnie Usługodawca informuje, że dokument ten został przygotowany tak, by usprawnić i ułatwić procedurę reklamacyjną
    7. Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego, ustosunkuje się do reklamacji i poinformuje Użytkownika o dalszym postępowaniu.
  13. 13. GWARANCJA PRODUCENTA
    1. Usługodawca nie jest producentem Towarów.
    2. W przypadku, gdy Towar objęty jest gwarancją Producenta, Usługodawca wraz z Towarem wyda Użytkownikowi dokument gwarancyjny lub stanowiący dowód zakupu paragon lub fakturę VAT. W przypadku brak wydania dokumentu gwarancyjnego Umowa Sprzedaży zawarta z Usługodawcą stanowi dokument gwarancyjny.
    3. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Obowiązki gwaranta i uprawnienia Użytkownika, a także informacje niezbędne do wykonania uprawnień z gwarancji producenta (takie jak: nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania i zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady oraz informacje, że warunki gwarancyjne producenta nie wyłącza uprawnień wynikających z rękojmi) określone są w warunkach gwarancyjnych producenta.
    4. Jeśli warunki gwarancyjne producenta przewidują taką możliwość, Użytkownik może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych producenta Towaru za pośrednictwem Usługodawcy.
    5. Użytkownik powinien zgłaszać swoje roszczenia w ramach warunków gwarancyjnych producenta w sposób wskazany w karcie gwarancyjnej.
    6. Użytkownik może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru niezależnie od uprawnień wynikających z warunków gwarancyjnych producenta. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  14. 14. REKLAMACJE DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA USŁUG
    1. Użytkownik uprawniony jest do składania reklamacji dotyczących świadczenia Usług przez Usługodawcę.
    2. Reklamacja może zostać doręczona Usługodawcy w dowolny sposób, w tym:
      1. przesłana pocztą elektroniczną 
      2. doręczona Usługodawcy w formie pisemnej, np. poprzez jej przesłanie kurierem lub listownie na adres Usługodawcy 
    3. Reklamacja powinna zawierać przynajmniej: imię i nazwisko osoby składającej reklamację oraz opis przyczyny reklamacji.
    4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
    5. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji, nie później jednak niż w terminie 14 dni, Usługodawca udzieli Użytkownikowi odpowiedzi w sprawie reklamacji. Odpowiedź zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej lub adres do doręczeń podany przez Użytkownika w reklamacji. 
  15. 15. SPOSOBY POZASĄDOWEGO ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
    1. Użytkownik, który zawarł Umowę lub Umowę Sprzedaży, działając jako Konsument, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. Konsument może skorzystać z mediacji lub sądownictwa polubownego. Usługodawca informuje, że Konsument może złożyć wniosek o rozpatrzenie sporu przez polubowny sąd konsumencki, działający przy wojewódzkim inspektorze inspekcji handlowej lub wniosek o podjęcie mediacji przez wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej. Procedury polubownego rozstrzygania sporów stosowane przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Więcej informacji o możliwościach skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można znaleźć na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
    2. Wszelkie spory wynikłe pomiędzy Użytkownikiem będącym konsumentem a Usługodawcą, o ile związane są z korzystaniem z Serwisu, mogą zostać poddane przez Użytkownika procedurze pozasądowego rozstrzygania sporów z wykorzystaniem Platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (link do Platformy ODR znajduje się na podstronach Serwisu). Korzystanie z Platformy ODR jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Użytkownika będącego konsumentem i następuje zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
  16. 16. DANE OSOBOWE
    1. Dane osobowe pozyskane za pośrednictwem Serwisu będą przetwarzane wyłącznie w celach wskazanych w Polityce Prywatności i Regulaminie, w tym w realizacji Umowy Sprzedaży oraz Umowy o świadczenie Usług, a także w celu zabezpieczenia praw i ewentualnych roszczeń.
    2. Usługodawca oświadcza, że dane osobowe Użytkowników mogą być udostępniane wyłącznie w zakresie niezbędnym dla realizacji celów wskazanych postanowieniami Regulaminu i Polityki Prywatności.
  17. 17. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.05.2020 r.
    2. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowane będzie postanowienie najbliższe celom postanowienia uznanego za nieważne i całego niniejszego Regulaminu.
    3. Regulamin podlega prawu polskiemu. Jeżeli Użytkownik, na rzecz którego świadczone są Usługi opisane w niniejszym Regulaminie, działa jako przedsiębiorca, wszelkie spory pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą wynikające z realizacji Usług będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla Usługodawcy.
    4. Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Użytkownikiem z uzasadnionych przyczyn. Jako uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności zaistnienie jednej z następujących okoliczności:
      1. konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów prawa dotyczących świadczonych Usług lub Umów Sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Serwisu,
      2. konieczności dostosowania działalności Usługodawcy do zaleceń (nakazów/orzeczeń/postanowień/wytycznych) oraz decyzji upoważnionego organu administracji państwowej lub samorządowej lub orzeczenia sądowego,
      3. rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Serwisu, w szczególności wprowadzenia nowych usług lub zmiany zakresu Usług,
      4. wprowadzenia odpłatności Usługi,
      5. zmiany zakresu lub charakteru działalności Usługodawcy,
      6. zmiany warunków technicznych świadczenia Usług, zmiany wymagań technicznych dotyczących systemu informatycznego, jakim powinien dysponować Użytkownik w celu skorzystania z Usług,
      7. konieczności dostosowania Regulaminu do najlepszych praktyk związanych ze świadczeniem Usług, w tym najlepszych praktyk w zakresie ochrony praw Użytkowników,
      8. konieczności poprawy oczywistych omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłby w Regulaminie,
      9. pojawienia się nowych ryzyk lub zagrożeń związanych z korzystaniem z Usługi, zmiany takich ryzyk lub zagrożeń lub odpadnięcia (zniwelowania) określonych ryzyk lub zagrożeń związanych z korzystaniem z Usługi,
      10. zmiany adresów elektronicznych, w tym odnośników (hiperlinków) zamieszczonych w Regulaminie,
      11. zmiany opisanych w Regulaminie metody lub środków technicznych służących do wykrywaniu błędów we wprowadzanych danych w ramach rejestracji w Serwisie, składania Zamówień oraz przesyłania formularza kontaktowego,
      12. zmiana metod lub środków technicznych służących do utrwalenia, zabezpieczenia oraz udostępnienia Użytkownikowi treści zawartej Umowy o świadczenie poszczególnych Usług oraz Umów Sprzedaży,
      13. zmiany danych Usługodawcy wskazanych w Regulaminie, w tym nazwy, numerów telefonów, adresów poczty elektronicznej.
    5. Zmiany Regulaminu obowiązują od chwili wyraźnie wskazanej przez Usługodawcę, po ich umieszczeniu na stronie internetowej Serwisu dla wszystkich umów zawartych po tej dacie.
    6. Usługodawca poinformuje o dokonaniu zmiany Regulaminu na stronach Serwisu oraz poprzez przesłanie Użytkownikom Zarejestrowanym informacji o zmianie Regulaminu wraz z jednolitym tekstem Regulaminu pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w ramach Konta Użytkownika. Uważa się, że Użytkownik wyraził zgodę na nową treść Regulaminu, jeżeli nie wypowiedział Umowy w terminie do 14 dni od daty otrzymania pocztą elektroniczną informacji o zmianie Regulaminu, o której mowa w zdaniu poprzednim.
    7. Zmiana Regulaminu nie znajduje zastosowania do Umów Sprzedaży zawartych przed dokonaniem danej zmiany Regulaminu.

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na naszą listę mailingową, aby otrzymywać informacje
o nowościach, ofertach specjalnych i zniżkach skierowanych wyłącznie do subskrybentów.